måndag 3 november 2014

Skåprensning

Omelett är ett bra sätt att ta hand om rester.
Eller om man inte vet vad man ska äta...

Trots att jag (äntligen!) har fått pengar från CSN och "tilldelas" sådana terminen ut, så känns det lite knapert. Denna vecka utmanar jag därför mig själv att helt enkelt äta av det som finns hemma, förutom att jag möjligtvis utnyttjar två sms-kuponger, en kupong från ica där man får en förpackning mjölk till oboyen och en av mina två ostkuponger från Boxholmsost som jag vann i somras, som ger mig skapligt med rabatt saker som jag vill ha och gör seqr-inköpen, trots att det bara är godsaker (passar dock bra, för jag har tänkt att jag ska få hem lite gäster på fredag och med lite tur även på söndag).

Överväger att lära mig att göra piroger. Tänker att om jag gör piroger så gör jag dem veganska, så har jag enkel mat att ta med mig till skolan under julfastan (eller alla de dagar som jag inte kommer orka laga mat - för jag har många såna dagar). Till min hjälp för en skåprensarvecka har jag middagshjalpen.se och alla spännande recept som finns där! Jag ska försöka hålla er uppdaterade med lunchbilder.

Inga kommentarer: