måndag 29 december 2014

Året närmar sig sitt slut

"Vulkanutbrott". Bild: esbe.
Det har gått en månad som jag skrev senast. Mycket beror på att jag helt enkelt inte har haft tid. Även om jag inte behöver förklara mig, så är det ändå så det har varit. Studier, jobb och gudstjänster har varit det jag har behövt och önskat lägga min tid på - förutom mina vänner förstås. Till min glädje har jag fått se Åland, och förhoppningsvis så blir det landstigning nästa gång. Det ska visst bli såväl Tallinresa, som Finlands-resa någon gång framöver.

På nyårsafton ska jag få besök av en god vän. Det ser jag fram emot. Jag har några planer på nyårsmaten. Det mesta som behövs finns att göra i ordning i kyl, frys och skafferi. Har några funderingar kvar. Vet inte riktigt vad det ska bli för efterrätt, en idé är våfflor utan ägg och mjölk, ett recept som jag har lagt upp på middagshjalpen.se, men då behöver jag köpa så många ingredienser. Förvisso behöver jag dem i senare skeden i hemmamatlagningen, men jag brukar försöka dela upp så att jag inte behöver fylla på "bunkringsförrådet" med allt på en gång. Det känns billigare då... även om det inte är det. Med största sannolikhet blir ett av nyårsaftonens snackskex mitt hårdbröd.

Tankar kring det nya året kommer i ett senare inlägg.

Inga kommentarer: