lördag 19 mars 2016

Earth hour, resa och antal bloggläsare

Ljuset lyser i mörkret, och mörkret har
inte övervunnit det.
(Johannesevangeliet)
Jag läste häromdagen att folk brukar köpa "bloggläsare" för att få blogga för olika företag. Totalt oförståeligt! Visst har jag undrat många gånger hur jag ska göra för att uppnå fler läsare - men jag vet samtidigt att jag inte är på jakt efter kvantitet utan snarare kvalitet. Jag är fullt medveten om att min blogg är varierande i sin karaktär, liksom jag. Ibland skriver jag ofta, om saker som händer livet, om miljö, produkter jag fått testa och tipsar om gratissaker. Ibland så skriver jag inte på flera månader. Dock har jag lovat mig själv att alltid skriva och från och med det där inlägget om andra bloggare... alltid skriva för skrivandets skull och inte för läsarens (om det inte kommer in önskningar i något ämne).

Om drygt en vecka så reser jag iväg till Ukraina som en del i min utbildning. Vi ska göra en fältstudie, men under sex veckor kommer det nog hinnas med lite mer än så. Jag ska försöka skriva om det här. Åtminstone lägga upp lite bilder. Allt beror på hur jag får till det med internet.

I kväll så är det Earth hour. Jag har förut känt att det är något flummigt och att man borde bry sig mer i största allmänhet. Men inför denna kväll gjorde jag en insikt: Med Earth hour så får vi ju just den tankeställare (får man hoppas) inför resten av året som vi faktiskt behöver. Det tycker jag är bra!

Inga kommentarer: