tisdag 22 mars 2016

Minska stressen inför resan

För tredje gången i mitt liv ska jag få vara utomlands under en längre period. De tidigare resorna har lärt mig att det oftast inte blir lika många saker använda som man tror, och det mesta går att köpa på plats. Fast det sistnämnda bygger ju på att man har ekonomi till det.
För att underlätta resor har jag lagt mig vinn om att använda en väninnas tips: att göra en ta med-lista som får vara standard från gång till gång, med noteringar om hur saker blivit använda. Här ingår såväl pengar och pass som underkläder och festblåsor. Det minskar mycket på stressen.
Jag hoppas att jag ska lyckas ge en inblick i resan framöver, det är i alla fall en plan som vuxit till liv inombords.
De kommande dagarna blir det hursomhelst städning och packning för fulla muggar.

Inga kommentarer: