söndag 10 juli 2016

Gratis och riktigt billigt

Senaste veckorna har jag shoppat mycket mer än vad jag brukar eftersom en av våra stora affärer i Sågmyra stänger idag: Trend & tradition. I vanliga fall anser jag att man försöker upprätthålla områdets butiker och kaféer så att de inte behöver lägga ner, men ibland händer det sig så att det går illa ändå. Därför har jag passat på att fynda (med gott samvete eftersom jag handlat det jag behövt från deras utbud redan tidigare). Inte minst har jag handlat anteckningsblock i a5-format, men också lite andra prylar.

I övrigt har jag beställt fler prenumerationer än vanligt via Tidningskungen (som jag gått till via Bonusway) efter som de haft många bra rabatter. Dessa har jag funnit via SurvivanSpar och Stonetag. Eftersom jag tycker att deras tipslänkar räcker gott åt alla så försöker jag vara sparsam med just gratistipsen de erhåller, om jag nu inte gör ett fynd som är ovanligt att se eller kopplat till de områden som jag rör mig i. Dessutom är gratis bara viktigt för mig om jag har ett användningsområde för det, men vill gärna att fler får del i det. Min blogg var ju inte främst ämnad till tipsen, även om jag inte har tagit avstånd från det heller. Det är trevligt att dela med sig av bra saker!

*inlägget innehåller värvningslänk

Inga kommentarer: