onsdag 20 juli 2016

Klädsortering

För mig är ordning och möjligheten att ha olika kläder varje dag ganska viktigt, samtidigt vill jag inte tvätta kläder som inte uppenbart (syn/lukt) är smutsiga. Att göra det är onödigt slit på kläderna och inte så snällt mot miljön eftersom det går åt mer el och mer tvättmedel. Ibland blir det ju också så att den ena delen av det som matchar blir fläckig och då kanske jag passar på att byta stil helt och hållet.
Sedan jag flyttade in hos min pojkvän har jag haft lite svårt att hitta ett fungerande sätt att ha ordning på de använda kläderna eftersom man helst inte ska hänga använda och oanvända kläder tillsammans. (Har att göra med småkryp som äter kläder.) Jag vill heller inte dra in mer saker än nödvändigt i huset, så när jag till min glädje kom på att jag har en badrumshylla som inte används sorterade jag in mina använda-men-inte-tillräckligt-i-behov-av-tvätt-kläder i den och det gjorde det hela lite trevligare. Nu ska jag bara hitta en bra plats för den...

2 kommentarer:

Igina sa...

Denna lösning är jätte smart! Jag hatar att tvättar kläder om det inte behövs. Man tvättar när dem är riktig smutsiga och luktar kanske. Mina luktar inte men ibland kan dem vara fläckiga!



Esbe sa...

Precis :)