tisdag 1 november 2016

När det faller på plats

Vaknade till och konstaterade att jag hade en deg i kylen (kalljäsning under natten). Nu jäser frallorna sin tid under bakduken, sedan blir det 10-12 minuter i ugnen för en lyxfrukost.
     Fast lite lustigt är det... dåligt med pengar - gör allt själv, det där som faktiskt är godast i världen! När jag har pengar blir det mycket mer handlat. Kanske borde spara istället ;)
     Köpte hem syltsocker igår och avser att göra äppelmarmelad, -mos och -sylt. Det är väl egentligen ganska samma... men ändå! Har även en del bär som ligger och skräpar i frysen. De som är goda i yoghurt sparar jag till det, övriga blir nog också sylt eller bakverk!
     Apropå att spara hämtade jag ut en gratis Coke igår och ska fixa tillbaka pengar för zip-påsar. Det har funnits tips hos bland andra  spar och survivan när det gäller dessa.
     I övrigt så har Tradera genererat pengar igen och får mig att inse att det inte är så dumt att lägga ut saker till försäljning. Och fästmannen har lyckats sälja en möbel som ger oss en mycket välkommen yta i vardagsrummet.

Inga kommentarer: