söndag 13 maj 2018

Fria blommor och späda rabatber

Vilken lycka idag när jag äntligen hittade vår rabarber bland ogräset i en av de pallkragar som jag behöver göra om! Jag trodde att den inte hade klarat vintern, men visst hade den det. Nu funderar jag på var jag ska placera den. Det får nog bli lite internetsökning på det. Har du som läser någon kunskap om rabarber så dela gärna i kommentarerna!
     Jag försöker verkligen göra något varje dag för att få trädgården fin. Det finns mycket som jag vill ha ut av den, blommor till att plocka och ge bort i buketter, att njuta av och att ha till sallad. Överhuvudtaget är trädgården en god tillgång när det kommer till att skapa glädje för sig själv och andra. Att kunna ge bort ett knippe hemmaodlade morötter, en burk med bär eller något annat är ju helt fantastiskt!
     Trädgården är också en fin matplats. Idag grillade vi både korv och kött. Till det serverade vi en köpt potatissallad som jag blandat upp med en hel del extra grejer, exempelvis gräslök från trädgården. Årets första skörd.
     Igår spred jag ut blomfröer på två olika ställen i trädgården, jag pillade inte med dem alls utan jag hoppas på att de kommer upp nån gång framöver. Förhoppningsvis i år...

Inga kommentarer: