söndag 6 maj 2018

Nya nivåer! 6 maj 2018

Idag tog jag ännu ett steg i trädgårdens utveckling och har satt såväl potatis som bondbönor.
    Bondbönorna är en svensk kulturarvssort sim ska få röda blommor enligt anvisningarna. Enligt Sara Bäckmo är det också doften fantastisk från blommorna.Jag är nyfiken på utseende på växten,dess doft och smak.

     Potatisen heter Corelia och jag fuskade och tog potatis som groddar sig för att vintern ätit upp den tillräckligt snabbt. Vi får väl se hur det går .

     .Funderar på att samplantera potatisen och bönorna, men är inte helt säker på om det är en bra ide. Enligt Jessica Lyon på Odlingstv ska det kunna hålla rådjuren borta,men jag vet inte om jag har tillräckligt med frön för att våga prova. Vi för se hur många som tar sig i min första sådd. Om alla tar sig till färdigt stadium så kan jag ju få ihop bra med frön till nästa års utsäde i alla fall.

Inga kommentarer: