torsdag 10 maj 2018

Odlingarna växer!

Till vänster finns nu rädisor, lite grönkål och en rödbeta som tittat upp. Innehållet i krukan verkar sjunka ihop så jag tror att jordfabriken funkar!
     Till höger har vi en nyplanterad kruka. Här har jag blandat upp gammal trist jord med löv och lagt roligare jord på toppen. Sådde blandade ätliga sommarblommor som ingår i Weibulls juniorserie. Min tanke var att få dem att höra ihop med lekstugan, men eftersom jag inte får ta i för mycket pga en nyss genomgången operation av ögat och ytterligare en om några veckor (troligtvis) så har jag kommit fram till att det är lika bra att ta allt som det kommer.
     igår upptäckte jag en söt liten blomma som visade sig tillhöra kålsläktet. Den heter backskärvfrö. Detta innebär att jag lärt mig en ny ätlig växt som smakar svagt av kål. För mig är sådant lika mycket värt som att kunna få upp växter från frön som man sätter ut själv.

Inga kommentarer: