tisdag 25 december 2007

Juldagen

En dag av ledighet. Kanske sitter jag lite med uppsatsen, men har egentligen inga som helst måsten. Är bara skönt. Skönt att titta ut på den bruna yta som brukar vara en prunkande äng utanför tomtgränsen. Och så brukade det vara en skog där, men det är några år sedan nu.

Förra året vid den här tiden så ringde det på dörren. Det var en av mina barndomskamraters pappa, han jobbade i skogen här ovan (det som nu råkar finnas kvar av den) och han är sådan till sättet att han kan omöjligt strunta i att hälsa på, om han har möjlighet. Jag blev i själen och hjärtat så glad, så glad! Tänk att han gjorde den extra lilla ansträngningen, trots att vi inte hört av oss på lång tid. Han passade på att berätta att han blivit morfar och efter en kort stund så kom vi på att jag och hans dotter (barndomskamraten) bor tillräckligt nära varandra för att ses. (Det gjorde vi också inom sinom tid, och trots de 7-8 år som gått så var det som om det var igår vi sågs, även om det nu fanns massor att uppdatera varandra på.)
I går kväll tittade jag, syrran och pappa på syrrans julklappsfilm Beck - Skarpt läge. Jag tycker så mycket om den filmen, för man plötsligt får se de mjuka sidorna hos Gunvald på ett helt annat sätt än vad man gör annars. Jag vet inte om den var en aning annorlunda än bioverionen dock, kanske, för jag tyckte att det saknades vissa detaljer sedan jag såg den där.
Själv fick jag Lost-boxen, första säsongen, så nu är det bara andra och tredje kvar så har man ju nästan hela sin lilla Lost-samling! Sedan behövs inget mer för att kunna njuta av livet... Åtminstone om man vill slappna av framför en skärm!

Inga kommentarer: