torsdag 17 januari 2008

Byta sparandeform

Det slog mig att det finns många sätt att vara sparsam, det bästa är nog att lämna plånboken hemma och bara ta med sig de 7 kronor som morötterna man ska köpa kostar, annat är att göra slut på sina gamla förråd. Det jag gör just nu är:
  • använder upp min tvålsamling (har hittills räckt 1,5 år och räcker nog denna termin också...)
  • använder upp alla gamla block (kollegieblock, ritblock, halvskrivna anteckningsböcker)
  • beställ si och så många foton gratis från det och det företaget, betalar endast frakten (för jag VILL framkalla mina foton, trots att jag inte kan anse att min ekonomi tillåter några större utsvävningar)
Visst, det gör väl ingen stor skillnad, men sparsamt måste man väl ändå våga sig på att säga att det är? (En aning miljövänligt också... inget som nyproduceras för att jag går och ökar på handeln mer... Eller?)
Man kan väl åtminstone säga att man byter form av sparande?

Inga kommentarer: