måndag 14 januari 2008

Sopfolket

Jag kan inte göra annat än att faktiskt beundra "sopfolket" (outsiders: http://kanal5.se/web/guest/webbtv/k5videoplayer/playlist-name/Outsiders+701/playlist-name/Stridspiloterna+102 ). Dessutom inser jag att jag nästan är lite utav dem. Ser jag en mugg, en leksak, ett skärp eller något annat jag har letat efter och som finns i soprummet, någorlunda rent (beroende på vad det är vill jag förstås att det är helt rent) och helt förstås. Har bland annat försett goda vänners barn med saker att leka med i sandlådan. Jo, enligt lagen är det stöld, men när det är fint nedlagt i en banankartong i soprummet, då tror jag ändå att den som ställt det där har önskat att det ska komma till användning.

Jag tycker faktiskt att denna handling, olaglig eller ej, som dessa "sopfolk" ägnar sig åt är en tydligt manifestation mot allt vad konsumtionshets heter.

Inga kommentarer: