onsdag 20 februari 2008

Fredsstyrkan

Fredsstyrkan frågar sig om det de gör är tillräckligt. Om det kommer att leda någon vart än till glädje för stunden...

Jag tror att en stor del av barnen på barnhemmet får både framtidstro och betydligt bättre förutsättningar än vad någon kan tro, framför allt har de plötsligt vuxna förebilder som gör något bra - även om de inte ses mer än denna enda sista gång (i kvällens program är det avskedsfest). För visst är det väl ändå så? Om någon går något bra för mig, eller om jag ser någon göra något bra, så berörs jag i mitt hjärta och vill sprida det vidare. Och om jag reagerar så - då borde väl fler reagera likadant? (Med andra ord menar jag att några, åtminstone några, utav barnen eller de andra som syns i tv-rutan faktiskt kommer göra det de kan för att sprida den kärlek de har fått smaka från den svenska fredsstyrkan.)

Inga kommentarer: