fredag 15 februari 2008

Förändring?!

Fick plötsligt en längtan till förändring. Egentligen mer än i blogg-livet, men det är stora förändringar på annat håll än här, så jag börjar med att göra de små synliga (färgförändringar i bloggen) medan de stora för närvarande mindre synliga (livsförändringar) får ligga under bakduken och jäsa en aning.

Det ovan kan ju knappast falla en okänd läsare i smaken. Så jag lämnar det därhän.

I går gick jag inte så mycket, men det var nog bra. Foten behövde vila upp sig (har fått ont i nån liten led eller nåt precis söder om stortån). Åt lunch hos en vän, en mycket god fisksoppa (fiskfond, lax, broccoli, paprika, fullkornsmakaroner, ska egentligen innehålla saffran också).

Eftersom jag i går kväll kunde ha mördat för en påse chips, så köpte jag grillchips - less fat. (Tycker less fat-chipsen är mycket godare än de andra, de är inte så farligt feta i smaken.) Jag satte i mig hela påsen, förstås, för precis som mamma kan jag "inte göra nåt med måtta" (fast det är inte sant, det gäller mest chips och godis för min del, och framför allt i hormonsvängartider).

Ska till en kompis ikväll, men vet inte riktigt när tiden blir. Eller ens om jag orkar, har sovit så extremt lite i natt. Får se om jag kan få mig lite sömn innan jag drar mig iväg på lunch hos en annan kompis. Ja - det finns mycket att göra när man är i hemstaden!

(Glöm inte att scrolla på min sida ibland, det kan hända att det dyker upp lite nya mästerverk bland mina bilder!)

Inga kommentarer: