tisdag 13 maj 2008

Fattiga rävens skafferi

I går lämnade jag ifrån mig några böcker och tidningar på Myrorna. Som jag ju nämnde har jag tappat konsumtionsönskan, också ägandeönskan. Jag har ett överflöd utan dess like, trots att jag aldrig varit speciellt rik (nåja, jag vet att allt är relativt och jag har varit rikare än vad jag är nu, åtminstone ekonomiskt sett).

Fast jag hittade förstås en bok där också! (Nåväl, har man lämnat runt åtta böcker och tio tidningar, så kan man väl få köpa en bok för tio kronor?) Recept för fattig gourmet, har jag för mig att titeln löd. Åtminstone var det vad titeln gick ut på. Kändes ju som att det kunde passa mig, som har en fattig rävs skafferi.

(Fattiga rävens skafferi är en bok som min syster fick när hon var liten, ganska hemsk faktiskt och inget jag rekommenderar för småbarn. Fast det är ett stående skämt hos oss, när våra skafferier gapar tomma.)

Inga kommentarer: