tisdag 22 juli 2008

V-tecknet (det för seger, ni vet)

I dag har jag vunnit en liten seger, även om jag inte kämpar så mycket för att nå den (jag vill inte kämpa, jag vill att det ska komma av sig själv genom att jag bara ändrar vanor). Jag fick knyta åt byxorna lite hårdare kring midjan! (Det har jag firat med en butterkaksbit ;) )

Jag håller ingen särskild diet, jag rör mig inte så mycket mer än vanligt (jag cyklar och går, som jag brukar). Jag har förvisso gått över på stabilare mattider (tack jobbet!) och betydligt mer vegetariska sådana och minskning av halvfabrikat, men allt detta är mer för mitt mentala välbefinnande än för mitt fysiska. Det sistnämnda är bara ett plus. (Till det mentala välbefinnandet hör dock en sak: Njut av saker som du vill njuta av, nyttiga som onyttiga - ät inte saker bara för ätandets skull.)

Inga kommentarer: