onsdag 10 december 2008

I morse meddelade SvD två saker:
1) Ett förslag på att slå ihop Saab och Volvo .
2) Ericsson ska börja ett samarbete med Google.

Här händer det grejer med andra ord! Tänk så en ekonomisk kris kan ställa till... Av meddelande ett kunde jag väl snabbt dra slutsatsen att vi genast måste sluta diskutera vilket av bilmärkerna som är bäst och kanske även komma på lite nya namnförslag. Vad sägs om Saalvo? Eller kanske Volaab? Själv tror jag att jag föredrar det första förslaget... Har ni några andra?

I meddelande två kunde man snabbt få reda på att det hela handlar om att Ericsson ska producera mobiler med Googles fantastiska system i. Det blir alltså inte att vi i framtiden kommer att "ericssona" (tack och lov, jag är redan emot att man googlar när man söker på nätet - även om jag nu har anammat uttrycket).

Med två veckor kvar till julafton har jag väldigt lite kvar att göra. Hur är det för er? Är julklapparna klara?

Inga kommentarer: