söndag 1 februari 2009

Förrådsuppfyllnad

Idag gjorde jag månadens första matinköp, förhoppningsvis det enda som behövs inför (under) kommande vecka, eftersom jag ska resa bort till helgen. Till min fasa upptäckte jag att ICAs Euroshopperäpplen hade gått upp 3-4 kr i pris, de svenska äpplena kostade fortfarande dryga tjugan och jag bestämde mig för att ändå köpa de Belgiska i Euroshopperpåsen för de dryga 17 kr de kostade. Egentligen föredrar jag polska äpplen efter svenska, men det är en historia för sig som, om jag hade haft artikeln kvar, skulle ha berättats i min miljöblogg.

Efter att noggrant ha läst på innehållsförteckningen mellan Euroshoppers och ICAs tonfisk så bestämde jag mig för Euroshoppers - den är förvisso inte godast, men de angav samma information (i stort sett) och när prisskillnaden är 10 kr/burk känner jag att jag får ta det när det gäller mitt eget födointag. En gäst skulle antagligen få mig att välja annorlunda!

Inga kommentarer: