måndag 20 april 2009

Nu är det saker på gång!

Idag har jag äntligen lyckats få ner tre groddade potatisar i en hink, den står numera så fint på balkongen. (Tack till Parkettodlaren och Corren.se för inspiration och till alla andra som har gett uppmuntrande tillrop när jag har nämnt mina planer!) Potatisen har sällskap av en gräslöksplantering och tre dillplanteringar i kruka. Ska försöka få ordning på lite blommor i blomlådan också. Allt är planterat i kravmärkt jord, och potatisen var kravmärkt vid inköpet.

För den som undrar hur jag fått till det oerhört snygga plaströret i hinken så kan jag tala om att jag hittade en masakrerad rockring, och de är ju av plast, så det var bara att klippa till lagom längd med hjälp av en tång. Glömde naturligtvis att använda mig av det till kryddplanteringarna, men de får klara sig!


Är det nån som tror på minusgrader fler nätter?

Inga kommentarer: