söndag 31 maj 2009

Odling

Har insett att jag saknar min tiolitersvattenkanna. Jag får ta med den från mitt barndomshem nästa gång jag är där. Så... Någon gång under sommaren får den åka på en resa, helt enkelt!

Det blomstrar och är lyckligt ute på min balkong. Potatisblasten står högt och jag misstänker att jag om en inte allt för lång framtid kommer att få börja skörda!! Tänk... Egen färskpotatis! Kan det bli bättre?

Mycket vatten går det dock åt, och jag har kommit på att ställa upp de oanvända krukor jag har som vattenuppsamlare (om det blir regn dvs) för att få några färre varv att springa när jag ska vattna. Men nu verkar ju solen skina från klarblå himmel, så vi får väl se när min plan kan skrida verket. Kanske jag t o m hinner få fler tomma krukor tills dess (hur det nu skulle gå till).

Jag ser min sallad börja titta upp nu, och funderar allvarligt på att dra upp lite mer sallad i en av alla mina små plastlådor från de billiga körsbärstomaterna. (Hittar just nu för under 10 kronor/ask, så jag passar på att köpa. Och burkarna är ju bra som krukor sedan... De har ju hål i botten!)

Inga kommentarer: