onsdag 8 juli 2009

Ytterligare några ord om MJ

Nej, när lilla Paris hade sagt sina "Ever since I was born, Daddy has been the best father you could ever imagine ... I just wanted to say I love him so much." så fanns det nog få torra ögon. Mina var det INTE i alla fall.

Tack vare kanalen E! så fick jag möjlighet att se minneshögtiden för Michael Jackson, trots att jag hade jobbat när det var direktsändning. Oftast tycker jag enbart att sådant är makabert, men jag ville se denna. Dels för att MJ har varit (och kanske faktiskt fortfarande är) en av mina största idoler (tillhör dock inte den galna fans-skaran). Dels för att jag faktiskt vill komma ihåg något från allt detta som varit när det kommer yngre generationer och undrar vad jag tyckte. Min bedömning av det hela var att det faktiskt inte var speciellt makabert och "amerikanskt" utan äkta.

Och det var allt om det.

Vila i frid - Michael!

Inga kommentarer: