måndag 17 augusti 2009

Utmaning

Jag har fått min första bloggutmaning (jag räknar inte sådana som riktas till "alla", tycker inte att det blir lika roligt).

Jag har blivit utmanad av Marika på Odlingspyssel, att lista 15 böcker som påverkat mig. Reglerna är som följande:

"Fifteen books you've read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes

Barn- och ungdomsböcker

1. Den oändliga historien - Michael Ende
2, 3. Den långa vintern och På väg hem - Laura Ingalls Wilder (de andra var också bra, men dessa bet sig fast!)
4. Rose - minns inte författarens namn
5. Katt i huset - Doreen Tovey
6. Misse med de blå ögonen - minns inte författarens namn
7. Tomtebobarnen - Elsa Beskow
8. Misse med de blå ögonen - minns inte författarens namn (men den lästes sönder två gånger)

Religion

9. Bibeln
10. Livet jag längtar efter - John Ortberg
11. Andlig vägledning - Wilfred Stinissen
12. Under ytan, en andaktsbok för unga vuxna - Torgny Wirén

Självbiografier

13. Jag kan bara leva - Katarina Fahlström
14. Min vän Henry - Nayala Gardner

"Vuxenlitteratur"

15. Trollbunden - Margit Sandemo



Jag utmanar:
Åkerspöket
Hyperballad
och
Skrutt

Inga kommentarer: