torsdag 15 oktober 2009

Kläder

När jag stod i tvättstugan och hängde upp tvätt i torkskåpet (jag vet att det inte är miljövänligt... men ibland har jag inte riktigt ork, tid eller plats att vänta på att allt ska hinna torka, så då torkar jag det jag hinner under tiden maskin 3 och 4 snurrar) så blev jag riktigt förundrad. För ungefär en månad sedan satte jag mig vid symaskinen och tog tag i alla trasiga byxor som låg där (ni vet, de slits på insidan av låren). Dessutom la jag till ett par extra fickor på de jeans som jag har som jobbyxor. Plötsligt har jag sex par jeans! Fast jag har tänkt unna mig ett par hela jeans också. Ska nog inhandlas idag - annars blir det kanske i morgon på en annan plats än denna. (Och lite miljövänligt är det väl ändå, att laga sina kläder istället för att slänga dem och köpa nya. Ekonomiskt också.)

Jag känner en sådan tacksamhet att jag fick ta hem symaskinen till mig (trots att det har gjort att pappa funderar på att köpa en ny - m a o bättre begagnad - eftersom han saknar att kunna laga sina byxor!).

Inga kommentarer: