torsdag 22 oktober 2009

Solrostallrik

Ibland, men bara just ibland, så går jag förbi mitt "köpstopp" (att inte köpa onödiga saker, helt enkelt) och tillåter mig att fylla på med något som jag egentligen redan har tillräckligt av. För nog har man väl tillräckligt med djupa, microvänliga tallrikar om man har fem stycken men sällan fler än två gäster på en gång? Den här tallriken tror jag dock kommer att ge mig en större njutning än alla gråa djupa IKEA-tallrikar i världen. Tänk att komma till botten i den här! Jag bara längtar till min grötfrukost imorgon! (Skulle gärna hitta 4-5 stycken till att servera frukost och annat i till mina gäster - och då skulle jag göra mig av med IKEA-tallrikarna!) 5 kronor kostade glädjen denna gång. Det var det värt!

(Hittade dessutom ett nysilverbestick som är av samma sort som dem min gammelmormor har lämnat efter sig - 5 kr även här och jag valde att köpa för att försöka komma nära komplettering av samlingen.)

1 kommentar:

Maria sa...

hej!
Ja, den tallriken är mycket fin och solig. Måste ju bara bli en bra dag om man äter frukost i den.