måndag 30 november 2009

10-utmaning

Jag har startat en egen variant av "rensa ut 10 saker" som finns lite här och var på nätet (startat av David "over there"). För egen del rensar jag ur 10 saker åt gången (inte i veckan som är grundarens idé) men publicerar en bild samt en lista över vad jag har rensat ut och var/hur jag gör av det en gång i veckan.

Min utrensning gör jag för att få mer plats, eventuellt få lite extra pengar i kassan, vara miljövänlig men mest för nöjet med lite tommare utrymmen.

(Kanske har jag inte hunnit ge mig iväg med någon av sakerna, hojta i såna fall! (Gäller även böcker som inte blivit moochade.))



1. Sudokutidning - skickad till mamma, jag har inte ro att lösa sudokun, mamma älskar dem
2. 39 frågor - bok, ambivalent om var den ska, men bort ska den i alla fall
3. När du en gång är borta - bok, ambivalent om var den ska, men bort ska den i alla fall
4. När ljusen slocknar - bok, bookmooch
5. Tanke och tro - bok, till Bäckar små.
6 och 7. Hårspännen - presenthyllan
8. Instruktionsbok till Telenor - sopsorterad!!!
9. En pennvässare - presenthyllan
10. Ja, vart i hela fridens namn tog 10 vägen??? Det är inte pandan i bakgrunden i alla fall. Den har jag fortfarande en alltför personlig relation till.


Bäckar små är en andrahandsaffär som Pingstkyrkan här i stan driver. Jag gillar att stödja dem med saker. Just nu framför vilken andrahandsaffär som helst, och jag vet faktiskt inte varför. Det är bara en känsla som jag har!

Inga kommentarer: