fredag 27 november 2009

Köp inte den här boken!

Kanske känt i min bloggvärld är att jag håller på att läsa Köp inte den här boken! av Ann-Christin Gramming (Köpstoppsbloggen). Jag läser den och blir inspirerad och inser att jag nog måste hålla hårt i den, låta den stå i min bokhylla. Lånas ut till vänner, men tas tillbaka. Jo... Jag vet! Det mesta kan jag med största sannolikhet finna på bloggen, men jag känner att jag mer och mer vill känna mig friare från elektroniken. Så skönt att bara kunna sträcka ut armen och slå upp en sida i boken som man letar efter. Det tar längre tid att starta datorn för mig än att slå upp saker i närmsta bok.

Det ger bra extra styrka till min egen inköpsfria tillvaro. Naturligtvis, jag handlar, jag har inte köpstopp. Ibland så bara måste man ha något, nya byxor till exempel. Kläder som är tidlösa, eller som jag själv i alla fall kan tycka att det inte spelar någon roll om de är ur modet. Jag har förresten aldrig brytt mig om mode, men nu för tiden så bryr jag mig om att det sitter bra (någorlunda i alla fall). Men jag piffar upp gamla saker ibland också - min senaste uppiffning är en röd blomma på min gula sjal. Den fixade jag samtidigt som jag tittade på Braveheart. (Bra att ha något annat att titta på när scenerna blir för blodiga.)

Jag tipsar er om att läsa Köp inte den här boken! (eller gå in på Köpstoppsbloggen och läs från början).

Är det några andra böcker ni vill hitta, så gå in på www.bookmooch.com, lägg upp böcker som ni vill bli av med, lägg upp önskemål och börja moocha!

Inga kommentarer: