måndag 22 februari 2010

Glädje i vinterkylan

Bild: ur det egna arkivet :)

Det finns mycket att tycka om och bli glad för!

I dag känns det som att de senaste veckornas gråmulenhet i mitt liv är puts väck. Det är ganska skönt, men frustrerande. För igår var det ju inte bra (och så undrar jag om folk som har mött mig de senaste dagarna kommer att tro att jag simulerade?). Nåväl enligt min åsikt så ska man inte ösa ut sitt liv på internet (inte hur tydligt som helst i alla fall) men samtidigt kanske det kan vara bra att visa att livet inte alltid är perfekt. Jag tror att många människor känner sig ensamma och oförstådda, just för att vi så sällan delar med oss av annat än bra saker. Dessutom så har vi en förmåga att säga att det är bra, även när det inte är det. Hur länge kan man lura sig själv?

Nå. Den glädje jag tänkte dela med mig av är det fina som tjejerna på bloggen Existera gör. De samlar in pengar, kläder och saker för att åka till Rumänien och överlämna det till familjer som behöver.

I övrigt behöver vi fortsätta engagera oss i landets hemlösa, människor såväl som djur. Skänk kläder och pengar till Stadsmissionen i er stad, eller Frälsningsarmén, eller någon annan som ni vet har öppna dörrar för hemlösa. Hur många extra jackor, mössor, halsdukar, varma byxor, vantar har ni? Kanske något att ha extra i fickan och ge till dem som ser ut att inte ha så mycket pengar och dessutom verkar frysa.
Tänk på att det betyder mer än vad vi kanske förstår alla gånger!

Inga kommentarer: