måndag 4 april 2011

Ledig dag med home makeover

Hur tar man tillvara en dag som man inte räknat vara ledig på? För min del blir det nog ett bad, men det kanske måste till något mer, men nog finns det saker att pyssla med! Till exempel har jag och en vän monterat Expediten som jag köpte för ett par veckor sedan, så saker och ting ska på plats där. Den plötsligt tomma Billy ska långt innan luckorna finns i mitt hem få ta sitt arbete som vitrinskåp på allvar och köksskåpen ska slippa bågna, har jag tänkt.

Utrensade är redan 8 vanliga, tråkiga vinglas. Som finglas framöver ska jag ha vinglas med fötter i olika färger, och nog kan själva glasutrymmet för drycken också få ha någon färg om det behagar. Just nu har jag bara blåa fötter, men de varierar redan lite, genom sitt utförande. Det känns lite lyxigt, speciellt som de är något jag räddade från att slängas. Och så fick jag ett antal som råkade komma med mammas fritidshus för något år sedan. De levereras så snart hon har möjlighet att sätta sig i bilen och köra de 17 milen hit.

Slutligen. På något vis ska jag använda denna blogg inte bara så som jag redan använder den, utan föra någon slags notering i kanten någonstans över det som (förhoppningsvis) blir någon annan till glädje och kanske vad som kommer in i stället (eller ändå) och försöka summera om det blir fler eller färre saker i mitt hem. (Jag måste säga att jag hoppas på färre.)

Inga kommentarer: