fredag 17 juni 2011

Lite miljöbabbel... eller nåt.


Det känns sannerligen underligt! Jag har lyckats packa ner det mesta av mitt bohag i betydligt färre kartonger än förra gången. Har jag verkligen lyckats göra mig av med SÅ MYCKET?! Visst... Jag är inte klar än, men... det blir även några pärmar färre. Min scanner äter glatt sida efter sida och så gör pappersinsamlingen... undrar om det märks någon skillnad i år? Färre inköpta papper och fler i pappersinsamlingen? (Jag menar i Rikets beräkningar, inte mina egna.)

Sedan jag var ganska liten har jag önskat rädda varenda liten kvist. Jag minns hur jag sa till mormor om "fnaset" som blir efter papper som man rivit loss ur kollegieblocket, som jag la i hennes pappersinsamling:

Nu har jag nog räddat en liten gren i alla fall!
Så kan jag komma på mig själv att tänka fortfarande. Jag vet inte hur folk ser på den tanken. Men visst är det lite så ändå? Att man hoppas att nu räddade man något, när man lägger det där gemet eller pappersbiten i rätt behållare?

Det är roligt att sortera! Och det är roligt med ställen där man kan lämna grejer som andra får bli glada för istället! Igår lämnade jag iväg tre papperskassar (glömde en hemma... men då har jag ju något till nästa torsdag) och kvinnorna som plockar upp grejerna såg till och med nästan lyckliga ut när jag kom!
Själv hittade jag en kjol och en EP. Men det är ju betydligt mindre och betydligt färre än det som jag kom med!

Inga kommentarer: