tisdag 12 juli 2011

Självförtroende och framtidshopp

"Det här är jag bra på!" sa jag i telefon till en f d kvällskursare. Wow! Vågar jag säga sådant om mig själv? När hände det??? Det är väl inget som går från en natt till en annan, men jag tror att den här bruden verkligen börjar hitta sig själv och framför allt börjar hon tro på sig själv! Att h*n råkade tro sig ha samma förmåga är antagligen bara möjlighet till delad börda, istället för att axla vissa saker själv.

"Den som söker finner", säger man ju också. Saker och ting faller sakta på plats. Det verkar som att det kanske blir lite enklare med finansieringen i höst än vad jag riktigt vågat (vågar) hoppas på. Dessutom kanske det har öppnat sig lite för en inkomst i alla fall. Det gör mig inte superrik, men många bäckar små (och mer än Tradera eller Bokbörsen - även om de säkert också kommer att göra sitt till).

Sen fortsätter jag väl jaga gratiserbjudanden. Igår fick jag ett par gratis trosor hem i brevlådan (jepp - helt gratis, utan att ens behöva betala för portot). Väntar även på tejp från Scotch. Och så har jag några kuponger på yoghurt och färsk pasta att hämta ut. Det känns ju också fint!

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Bra där!
Kvinnor behöver allt självförtroende de kan lyckas ta till sig!
Att våga tro på sig själv och sin förmåga är en jättevinst!
Kram