söndag 13 maj 2012

Nytta med nöje och glädje!

Par som ingår äktenskap.
En sakramental händelse,
som liksom dopet och
Nattvarden inleds med
orden "Välsignat vare
Faderns och Sonens och
den Helige Andes rike" i
den ortodoxa kyrkan.

bild: Esbe
Idag kombinerade jag min träning med att ta mig till andra sidan den Stora Staden. Jag cyklade till och från det sammanlänkande kommunikationsmedlet, vilket gav mig ungefär 40 minuters cykeltur åt vardera hållet, med en hel del backar.

Aktiviteten däremellan var ett dop i syriska kyrkan med efterföljande fika (och för den delen även lite fika dessförinnan). Det var fint att få vara med, både för att helt enkelt få se en vän ta ett stort och viktigt steg i sitt liv, men också (om än väldigt sekundärt) få se hur det hela går till i syriska kyrkan som lite av ett studiesyfte.

Inga kommentarer: