lördag 15 december 2012

Ut med det gamla...

Enkelhet...och väldigt lite nytt in!

Jag insåg idag att jag har en hel del långbyxor som funkar nu under vintern (de ser helt enkelt inte så farligt somriga ut) om jag bara har ett par termo-leggins eller något annat under. Så nu börjar det riktigt sparsamma livet. Inga nya byxor förrän det verkligen behövs!

Jag vet, jag har sagt det så många gånger... men jag minskar faktiskt rejält på mina saker just nu. Det kändes lite jobbigt att slänga favoritjackan, men den var ärligt talat inte snygg längre. Dock behöll jag luvan och muddarna och tänker försöka mig på att tillverka ett par tumvantar. Det ska bli ett roligt och spännande projekt! Får se när jag tar mig för det bara. Drömmer åter om en symaskin, eftersom jag har en hel del projekt som jag faktiskt har planerat att genomföra. Får se vad jag kan få till!

Och i övrigt? Nej, inte så mycket nytt i klädväg i år alls. Jo, en hatt för att skydda mot solen i New York, ett par jeans från Myrorna, en jacka från Pingstkyrkans Second hand, ett par snygga stövlar från Myrorna, ett par gympadojjor (som nu är slängda för att de slets ut - kom ihåg att inte köpa för billiga grejer, check!) två par leggins vid olika tillfällen och ett antal t-shirts från en tjej på en bytessida samt en sjal som jag har ärvt från en väninna som gick bort. Jag är rätt så nöjd trots allt.

Väntar på ett par skrillor från en vän, men det är bara ett lån så det räknas knappast. Just nu får alla mina kläder plats i två byrålådor, kan man säga. (Egentligen tre, men två stycken av de tre är lika stora som den som är störst.)

Bokslut, kan man väl kalla detta vad gäller årets grejer. Kanske hinner jag att kasta ut något mer. Försöker bearbeta mig själv till detta... Svårt när man har favoritkläder... Men det dyker väl upp nytt, får man hoppas!

Inga kommentarer: