torsdag 27 juni 2013

Guldkant på tillvaron

Om jag hade guld till ett värde av 10 000 kronor och sålde det, så skulle jag nog lägga ner de pengarna på en ny resa. Det skulle inte kunna vara vilket guld som helst, hade jag exempelvis ärvt ett guldhalsband från min gammelmormor hade jag vårdat det ömt, men om det var något som inte betydde något för mig skulle jag vid behov släppa det utan tvivel.   Resan skulle kunna gå nästan var som helst, men jag skulle nog gärna se en plats som inte var alltför turistig och som bjöd mig erfarenhet och glädje som varar länge. Kanske några veckor i Rumänien eller ett återbesök i Turkiet. 10 000 kronor räcker långt, om man använder dem väl. Förhoppningsvis blir det något över efter beställda biljetter och planering av mat och logi och då skulle överblivna pengar få gå till någon form av välgörenhet – ett barnhem eller ett djurhem så att någon eller några av de lidande i världen får lite mer av en guldkant på tillvaron.

Inga kommentarer: