tisdag 23 juli 2013

Början på resten av livet

Bild: esbe.
Har nu en mentor "on the other side of the sea" som jag kallade honom och han nappade på. Det var väl kanske som vi båda pratade om det med en glimt i ögat, men jag tänker nog ändå ta till mig av visdomsorden. Nummer ett var nog helt enkelt "Sluta aldrig skriva. Skriv brev, skriv i din blogg, skriv dagbok!" Jag vet inte varför han sa det, förutom att jag sagt att jag tycker om att skriva. Nu vill jag hålla fast vid det. Jag tappade dagboksskrivandet, brevskrivandet och ja... hur bloggandet har varit vet några av läsarna också.

Jag ska tro på mig själv. Jag ska finansiera mitt liv genom större eller mindre jobb tills dess att jag har studerat färdigt. Om det handlar om att sälja av alla småprylar jag har för fem kronor styck, eller om det handlar om att skriva småartiklar (jag har just sökt ett sådant uppdrag) eller om jag får korrekturläsa en bok eller något av alla andra sätt som man kan tjäna och spara pengar på. Det är bara så att jag TÄNKER INTE ge upp!

Och hur det än är: Om det skiter sig ena dagen, så får vi alla hjälpas åt att komma ihåg att dagen därpå ändå är början på resten av livet!

Inga kommentarer: