torsdag 25 juli 2013

Långfrukost

Bild: esbe.
Började sitta ute klockan åtta och kunde inte sluta med det förrän halv elva, när jag hamnade framför datorn för att genomföra lite arbete (något som snart kommer att synas på bloggen). Jag har nämligen fått ett litet blogg-artikel-uppdrag! Trevligt att frukten av ens beslutsamhet så snabbt växer till sig och kan plockas! Dessutom sålde jag tydligen en film idag också, typ två kronors förtjänst... men små smulor är också bröd!

Två steg framåt och ett tillbaks har annars varit mottot för i år. Men det är ju så det fungerar. Till och med småbarn fungerar så, de lär sig att det heter en gås flera gäss, men sedan lär de sig något nytt och för ett tag så blir det gås och gåsar för att få med hela lärandeprocessen, omedvetet hos dem förstås.

I dag ska jag göra makaronipudding, på makaroner och kassler. Det tror jag blir riktigt gott. Sedan är det några andra småsaker som jag behöver försöka ta tag i. Får se hur det går!

Inga kommentarer: