fredag 19 juli 2013

Lovsång till livet

Om två veckor så är jag hemma igen. Hemma! Det känns konstigt att säga det. Lägenheten som var min ett halvår som jag sedan har hyrt ut i två år. Det känns så skönt att få komma tillbaka, med nya ideer och full av liv och glädje! Jag har haft en helt fantastisk sommar såhär långt, med början i Turkiet och de senaste veckorna möten med helt fantastiska människor. Jag tror verkligen på det där uttrycket "smile and the world smiles back at you".

Jag tittar ut över ett vackert landskap och ser hur skuggorna från molnen flyttar sig i otrolig hastighet. Jag vet inte om jag har sett det tidigare. Det är något magiskt över allt just nu. Sommarsjöarna, himlarna och livet. Jag vet inte riktigt hur jag ska behålla det, men jag tror att jag helt enkelt måste spela med. Bjuda till och ta emot.

Jag är 30 år, räknar med att läsa ryska de kommande två åren och sen göra något riktigt roligt av det! Ja, även under tiden. Jag vet inte varifrån denna källa till livsglädje sprungit och jag är rädd att förlora den. Vara medveten om hur livet är, om glädjen men också tillåta mig att saker gör ont. För sådant är ju livet.

Live - laugh - love!



Inga kommentarer: