lördag 12 oktober 2013

Inspirerad

"Låt dem få leva de är ju så sköna!"
Bild: esbe.
Hemmamamman inspirerade mig med att göra egen flytande tvål. Så nu har jag också satt igång det projektet. Bara att vänta ett dygn och se hur resultatet blir! Lyckas det väl så blir det flytande tvål som inte kostat mig någonting, eftersom jag använde en av tvålarna som jag tagit med mig från ett hotell som jag bodde på i somras. Om jag lyckas kommer bilder och närmare beskrivning på hur jag gjort. Inte så långt ifrån hur Hemmamamman gjorde, förstås.

Kan bli en kul present, förutom att jag kan fylla på mina två flytande tvål-behållare! Miljövänligt blir det eftersom jag inte behöver köpa någon refillförpackning och förhoppningsvis blir det även mer hudvänligt än vad vanlig köpetvål (flytande) är.

Blir det bra kanske jag ska pröva att göra en färgad omgång också. Det vill säga handla karamellfärg och sätta till tvålblandningen. Detta kan bli spännande projekt framöver!

Hemmamamman har blivit mer och mer miljöförebild för mig. Hon engagerar sig mycket i att vara så miljövänlig som möjligt. Nu har hon riktat in sig mot "zero waste" och det påverkar även mig. Riktigt så långt vet jag inte om jag är beredd att gå, men om jag ser lätta miljövänliga lösningar hos henne så försöker jag ta dem till mig. Hon ger ofta bra vardagstips, sådant som inte behöver ta så mycket mer tid och energi än vad det hade gjort om man gick till affären och köpte grejen istället.

Inga kommentarer: