söndag 3 november 2013

In, ut och husmoderligt: Kort reflektion.

Ännu en vecka har gått. Lägenheten blir mer och mer mitt hem, detsamma jag drömde om för några år sedan men på ett mer avslappnat vis, upplever jag det. Jag blir mer och mer... jag. Det är skönt. Senaste veckans flöde i lägenheten:

In
  1. Två par termoleggins - leggins går alltid sönder för mig och jag brukar laga, men till sist så finns det inte så mycket kvar att laga, så när en av affärerna i närheten hade för 50 kr styck, bruar oftast bli att de kostar minst 80-90 kr styck de som jag köper så jag hoppas att dessa är bra så har jag faktiskt sparat några kronor på att handla nu. 
  2. Första och andra delen av Nationalencyklopedin, som gavs ut via Expressen för några år sedan. De stod i en bokhylla för skänkes på universitetet.
  3. Tre stycken sweeties, som jag fick som tack för hjälpen. Vet inte om jag ska försöka mig på att göra marmelad igen, eller om jag ska äta dem som de är. Men det känns ju trevligt med lite hemamgjord marmelad, förstås! Vi får se!

Ut
  1. BH - slängt (15 år gammal BH som inte har den form och funktion man vill är inget att ha kvar! Varför sparar man sånt?)
  2. Återanvändbar bärkasse - slängd i plaståtervinningen. Handtaget gick sönder, hade kanske gått att laga, men jag har så många och jag vill ju helst få bort så mycket plast som möjligt ur mitt liv, så det kändes mest logiskt att inte lägga ner energi på den. 
Husmoderligt
  1. Gjort en trasig strumpa till hårsnodd och dammtrasa.

Inga kommentarer: