onsdag 20 november 2013

Studier, drömmar, livet

Saving Money with the Tightwad Twins -
vinst från Hemmamammans tävling.
Bild: esbe.
Jaha! Nu har vinsten från Hemmamamman kommit till mig! Tackar och bockar, nu ska jag spara kronor... Hoppas jag! Gillar tanken med att hon lottar ut böcker som hon själv känner att hon är klar med. Speciellt på just detta tema. Jag har inte så många (inte någon förutom den just vunna) så jag får ta efter trenden så småning om.

Det kommer dröja lite till innan jag ger mig in på den. Dels har jag fått ett uppdrag att läsa en bok av Aidan Kavanagh, On Liturgical Theology, dels har jag fortfarande en lite för stor påbörjad hög med böcker som måste läsas ut någon gång... Jag har sagt åt mig själv att jag måste läsa ut minst en till innan jag får lägga in ytterligare en som jag läser.

I övrigt flyter väl livet på. Jag försöker fokusera på studier. Men jag fokuserar nog inte tillräckligt. Måste bita ihop nu och köra på. Få in grammatiken ordentligt, inte så att jag bara förstår den utan så att jag kan den. Och så måste jag mosa in ord!

Men så här är livet (mitt liv) och jag är faktiskt mer fokuserad och duktig generellt nu än vad jag någonsin varit tidigare när det gäller studier, så jag måste ju se det som en vinst. Jag hoppas bara att det ska räcka hela vägen dit jag vill. Men det gör det nog, bara jag biter ihop. Ju mer jag kämpar, ju mer mark som jag vinner desto lättare är det att ta nya steg.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: