söndag 8 december 2013

Mitt liv i ett inlägg


Till sist kom Sven. Bild: esbe.
Tentaperiod. Det säger väl allt. Tacksam för matlådorna som ligger i frysen. Även om jag lagar mat ibland så blir det inte alls så mycket. Samtidigt försöker jag att inte äta ute för mycket. Har en del resor att göra nu, så mina pengar måste i första hand gå till dem. Jag har mat, så det är inte synd om mig. Det är bara lite svårt att få in i skalen att man inte behöver handla. Fast så är det kanske för de flesta?

Allting verkar ligga på is. Först väntade jag på att Sven skulle komma, sen när han kom så blev allt ännu isigare. Men jag har faktiskt kommit ut lite mer nu! Jag älskar snön och ljuset som blir, så man får passa på de vackra dagarna, när man inte sitter fastnaglad vid Svidanije v Peterburge. För det är ju just det. Jag måste få in den ryska grammatiken i huvudet, så mycket som möjligt.

Egen julkalender. Bild: esbe.
En vän kom på att jag behövde strumpor. Ärligt talat så är det nog hål i minst en av varje i alla par jag har. De hål som är vettiga att laga, lagar jag förstås, men det finns ju de där som liksom är slitningar mer än hål och det har jag gett upp. (Det är dem som jag gör till städtrasor och hårsnoddar.) Just ja... Vad vännen gjorde? Hon har gett mig en adventskalender med strumpor. Egentligen bara själva paketen, jag hängde själv upp dem i en gammal lampskärm. Vissa är halva paren (t ex idag har jag fått en strumpa och får med största sannolik andra halvan av paret imorgon). Det känns som ett bra uppsving för min garderob. Nu kommer jag klara mig ett tag på strumpfronten!

Mitt liv gör också att engagemanget i Middagshjälpen är lägre än vanligt. Jag är inne i diskussionerna ibland, det händer att jag lägger upp någon bild, men jag gör sällan några uppdrag. Det leder förstås i sin tur till att jag inte samlar ihop så många poäng. Hade en gång i tanken att skaffa julklappar via Middagshjälpen, men det engagemanget tröt. Dock har jag bakat ett bröd vars recept jag överväger att lägga upp. Det blev riktigt gott och har fått fina kommentarer från folk runtomkring.

Inga kommentarer: