onsdag 29 januari 2014

Färdigmat får ersätta delar av det hemlagade...

Idag gjorde jag en riktig överraskning åt mig själv, jag köpte en hel del färdigmat att ha i frysen. Varför? För att jag känner att jag inte riktigt får livet att gå ihop med matlagning och studier och allt annat. När jag hinner lagar jag mat med inspiration från mina bekanta på Middagshjälpen.se både med tips på hur man förbereder vissa saker och bara genom att söka igenom receptlagret. Det börjar bli digert. Men jag måste medge att ibland måste man leta länge för att hitta något vettigt.

Just nu har de jättefina muggar i poängshoppen på Middagshjälpen, jag hoppas att jag ska få ihop tillräckligt med poäng och att mina favoriter från Elsa Beskows värld ska finnas med på någon av de muggar som jag hoppas kommer att komma i en serie. Är inte så intresserad av alla, men Tomtebobarnen vore fantastiskt att få ha på en mugg här hemma!

Vill du också samla poäng med Middagshjälpen? Kontakta mig på blesselisa (at) gmail (punkt) com så kan jag värva dig, så får både du och jag extra poäng för din inloggning.

Med önskan om en trevlig vecka!

Inga kommentarer: