torsdag 12 juni 2014

Arabisk vår, anställningsintervju och hopp om livet

Bra dag. Bild: esbe.
Ja, mitt liv ändrar sig för varje dag. Det gör det nog oavsett om jag märker av det ordentligt eller inte, men jag blir så glatt överraskad hela tiden.
På måndag ska jag på anställningsintervju till ett assistent-företag. Det ser jag verkligen fram emot! Får se om jag hamnar på den plats som jag sökt till eller om jag hamnar någon annanstans. Eller om jag inte hamnar alls. Ser fram emot att få komma dit i alla fall.

Går en spännande kurs om den arabiska våren. Intressant att få ett lite annat perspektiv än det som ges i tidningar och radio. Att få diskutera den på djupet, men framför allt att helt enkelt få lite bättre kunskaper om den. Älskar att utmana mina egna tankar och idéer, det får jag göra med denna kurs och blir ganska tacksam över att jag ändå inte känner mig så långt ifrån att kunna ta in ännu ett perspektiv på "den delen" av världen.

Nu så drömmer jag om en bil... ja, jag tänkte tala om det. Nog för att jag vill vara ekonomisk och miljövänlig... men jag vill också ha en bil! Gärna bränslesnål, gärna billig i drift... Gärna. Men främst så vill jag ha en bil! Och det är något som känns närmare än någonsin! Tänk om jag kan fortsätta spara på min buffert och sedan skaffa bil, nu när jag eventuellt har två jobb framöver... Det vore fantastiskt. Verkligen! Känner att jag vill klappa mig själv på axeln och säga: "Det är du värd!" för det är jag. Och inte så många andra finns i närheten och säger det. Så jag får göra det själv: "Det är du värd!"

Inga kommentarer: