söndag 15 juni 2014

In, ut och husmoderligt: Nytt försök

Gjorde ju sådana här listor ett tag, ska försöka igen. Får se hur det går. Det är mest för att ha koll själv, blir någon inspirerad så varsågod att ta del av det jag skriver om!


Gratis dryck från Kiviks. Bild: esbe.
In
  • 1 dryck från Kiviks musteri (som jag drack till lunchen i onsdags). - via Klipster-appen
  • 1 gratis Happy Meal - p g a krångel med appbetalning
  • 2 hotelltvålar - skänkesgruppen (som jag ska göra flytande tvål av)
  • 1 nästan full påse kornmjöl - skänkesgruppen (som jag tänker baka med) 
  • ketchupsked - skänkesgruppen (så är det enklare att få ur det sista ur ketchupflaskan, sägs det - ska testas!)
  • ett oräkneligt antal gratisböcker - från skänkeshyllan på universitetet
  • 2 pkt fin-skinka- willys via seqr, helt gratis 
  • 1 förpackning gärdde- willys via seqr, helt gratis 
  • 0,5 l cola, 1 tandborste- willys via seqr, helt gratis 
  • 250 g coctailtomater- willys via seqr, helt gratis 
  • 1 påse svenska lantchips - willys via seqr, helt gratis.
  • 2 klänningar - från skänkesrummet, varav den ena är ett viktminskningsprojekt (handlar nog om att uppnå nästa delmål om ca 5 kg) och en är ett syprojekt (efter som förra ägaren tydligen hade klippt i den för att den skulle passa... tur att jag har idéer om hur jag får till den) 
  • 3 drycker + mat - över efter ett buffébord
  • 1 ask Geisha - SEQR
  • 2 hotelltvålar - skänkesgruppen (ska göra flytande tvål av dessa)

Ut
  • gräddkanna - skänkesrummet
  • 5 ljushållare - skänkesrummet
  • massor av tomma cd-fodral - skänkesrummet
  • kaffekanna till kaffebryggare - skänkesrummet
  • svart linne - skänkesrummet 
  • blå jumper - skänkesrummet 
  • 1 grädde, 1 fil, 1 mjölk, 1 proviva - kastade (missar ibland att äta och dricka av det jag har i kylen, vilket jag hoppas ska förändras med hjälp av nämnda listor nedan)
  • 1 Sprite - medbragd till middag (fick den via SEQR-appen för någon vecka sedan)
  • 1 ask Geisha - present till vännerna som jag var på middag hos


Husmoderligt
  • Gjort eget iste av mynta som jag fått av mamma.
  • Gjort lista över vad jag har för mat i kyl och frys så att jag kan planera bättre vad jag ska äta. (därmed sparas mycket pengar, för det är lättare att planera matsäcken på så sätt!)
  • Gjort eget kort som jag skickade till en vän. 
  • Bakat bröd
  • Diskat aluminiumform för återanvändning

2 kommentarer:

hemmamamman sa...

Är seqr bra? Jag har hört om det på andra ställen men inte vågat fullfölja alla stegen när dom skulle ha kontouppgifter.

Esbe sa...

Hej hemmamamman! Jag skrev ett lite längre svar som kommer publiceras på söndag ihop med veckans In, Ut och Husmoderligt!