torsdag 19 juni 2014

Recept på fläderblomssaft

Änglatrumpet ska man inte göra saft på...
Bild: esbe.
 
I dag har jag letat som en galning efter bra recept på fläderblomssaft. Hur svårt kan det vara, tänkte jag? Och saften i sig är inte svår att göra, men det finns sådana enorma mängder recept att man inte vet på vilket ben man ska stå. Jag är glad att jag höll mig till Middagshjälpen eftersom då är i alla fall antalet någorlunda begränsat... Hur som helst slutade det med att jag bestämde mig för att försöka hitta mitt gamla recept och det har jag gjort.

Samtidigt som jag letade efter fläderrecept så hittade jag recept på hur man kan återanvända den citron som man haft till saften. Tydligen ska man kunna få till en god citron- och flädermarmelad, så det ska jag också försöka orka göra. Det skadar inte att förbereda sig inför den analkande hösten och vintern... Mmm... vill inte riktigt tänka så långt än, men den är ändå i antågande - fast det finns många bär, frukter, svampar och blommor kvar att plocka innan vi har nått dit!

Nu ska jag ställa mig och förbereda fläderblomssaft. Lyxigt värre!

Inga kommentarer: