söndag 17 augusti 2014

In, ut och husmoderligt: The return!

Trots att jag bara varit hemma en halv vecka så har jag lite att dela med mig av. Sommaren var, som jag skrev igår, en paus, så det står jag fast vid även vad gäller in- och ut-andet. Ska försöka skriva vad jag får in även i matväg när det är gratis, annars så räknar jag in annan mat i min ekonomi som inte redovisas på bloggen.

Har några funderingar över ekonomiska planer och noteringar över mina dagar... Får se var det tar vägen. Idéer har jag många! (Hälften visste jag inte om att jag hade haft, när jag råkade hitta gamla blogginlägg som jag valt att rensa bland.)


In
  • En liten assiett med två blommor på - passar bra ihop med min djupa solrostallrik (bytesrummet)
  • En bok från en kompis skänkeshylla - den passar in i mitt husbibliotek.
  • Två böcker från hyllan på skolan, planen är att ge bort en som present.
  • Köpt en e-bok (kurslitteratur) till kindle-appen och har därmed också blivit av med Kindle-oskulden.
  • Lingongrova (gratis via seqr)
  • Bonaqua (gratis via seqr)
  • Bregott (gratis via seqr - och man kunde välja ekologist!!! det gjorde mig glad!)
  • Kaffe (gratis via seqr - tyvärr inte ekologiskt)
  • Duetter - d v s småkakor (gratis via seqr)
  • Gott & Blandat (gratis via seqr)
  • Kelda Soppa (gratis via seqr) 
  • två kuddar, två skjortor, ett par byxor (från en vän). Byxorna var en höjdare, då jag gått och tänkt att jag behöver nya inför hösten. Nu kan jag bespara plånboken det, ett tag till i alla fall!

Ut
Sånt man blir glad för!
Egen tomat. Bild: esbe.
  • 4 assietter (bytesrummet)
  • 1 burk flädersaft (gåbortpresent till kompis)
  • Matberedare (fick en mindre av en kompis för någon månad sedan, så jag har ändå en kvar, men mer plats i skåpen...)

Husmoderligt
  • Lånat boken Modemanifestet av en kompis - inspiration till att förnya gamla kläder och fortsätta på hållbar stil
  • Börjat skörda mina tomater
  • Lagat all mat från grunden/tagit matlådor ur frysen

Inga kommentarer: