tisdag 16 september 2014

Duktig dag

Vet inte vad som flög i mig idag. Har studerat duktigt, men inte bara det. Jag har också börjat göra i ordning äpplen för torking, jag har snart gjort färdigt ett väldigt gammalt handväskeprojekt och så pysslade jag ett kort. Antingen så är det testet av gerimax som börjar verka... eller så är det något annat. Kanske de 30 minuter sol som jag utsatte min kropp för under lunchen. Varmt och skönt på balkongen kan jag säga. Ådrog mig nog till och med en lätt rödton. Om det går i september.

Väskprojektet avslutar jag med hjälp av inspiration från Modemanifestet - jag har länge varit på jakt efter att hitta ett sätt att få till en axelrem. Och genom denna bok kom jag på att jag kunde fläta en. I dag kom jag på att jag hade rätt färger hemma, så jag klippte det jag behövde av orange t-shirt och tog gammalt grönt garn. Det blev riktigt spännande. Det kommer en bild - var så säkra!

Födelsedagskortet gjorde jag inte av någon särskild anledning. Det är mest att det är trevligt att ha några att välja mellan. Jag brukar tyvärr komma på saker i sista sekunden. Men också det går i perioder. Ibland är jag extremt välplanerad.

Konstaterat att man genom SAS-kortet kan få bonuspoäng vid till exempel inköp från Adlibris och Bokus. Det känns ju bra - händer inte att jag handlar där jätteofta, men ska försöka komma ihåg att kolla när jag väl ska handla något på nätet, om SAS har just den butiken i sitt poängsystem. Kanske kan lyckas få till en flygresa nånstans, om jag tänker smart. Eller så blir det bara en hotellövernattning eller något liknande, men det är ju inte heller så illa!

Inga kommentarer: