söndag 21 september 2014

In, ut och husmoderligt

Ja, veckan började ju sorgligt med insikten om att det tredje största partiet riskerade att bli vågmästare. Svårt att få till ett "good mood" då. Dock måste man alltid försöka göra det bästa av situationen.

In
  • 1 flaska med tonic-koncentrat - från en vän som gör själv!
  • 4 burkar marmelad/sylt - från en vän som gör själv!
  • låda från ikea till min expedithylla - köpte för att fortsätta mitt ordningsprojekt
  • 4 gratis bullar från Coop - till valvakan

Ut
  • Hembakat bröd - till ovan nämnda vän.
  • möglig citron - onödigt, jag borde ju ha tagit hand om den i ett tidigare skede :/
  • sålt en bok

Husmoderligt
  • stoppade alla tidskrifter i lådan från ikea - skapar mer ordning och plats i bokhyllan och färre dammytor...
  • hittat en plats att hänga upp en ikon på Kristus som vinträdet, så ikonhörnan kommer långsamt i ordning, även den!
  • delade upp det som fanns kvar av förra veckans bakade kaka och fryste in styckvis för att ha att ta med till eftermiddagsfikat i skolan (blir alltid sötsugen på eftermiddagen och det är gott att kunna variera frukt med något annat - även om det är onyttigt, och betydligt billigare blir det om man slipper köpa i skolan)
  • fryste tre av fyra bullar (en var jag ju tvungen att smaka!) från coop, också för att ha till eftermiddagsfikat i skolan.
  • ordnat om i badrummet så att jag inte har mer än lagom mycket material att läsa. Cd-hyllan som tjänat som badrumsskåp står nu i vardagsrummet med cd-skivor. Sakerna i badrummet är "bantade" till att vara de som jag använder, övriga lagrar jag i ett skåp i köket.
  • torkar svamp.

Inga kommentarer: