söndag 14 september 2014

In, ut och husmoderligt: Välfylld vecka

Smått besviken på seqr denna vända då nästan allt plötsligt inte var graits längre, några saker gick man plus på, så jag räknade ut att om jag tog colan och godispåsen så skulle det gå på ett ut och panten på colan får man ju tillbaka sedan.

Var platsar "jag drack en god frappe för 10 kr istället för 24 kr in? Den går i alla fall in under vardagslyx och var väldigt trevligt. Hittade också kaffe på coop nära för 25 kr - fairtrade och kravmärkt. Det var inget svårt val att köpa ett paket. Är inte rik, så 25 spänn för sådant kaffe jag anser värt att dricka är en ren vinst. Att köpa kaffe för mer än vad jag har räknat ut att jag har råd med/dag är verkligen något som just nu gör hål i plånboken.

In
  • coca cola (gratis tack vare seqr)
  • malaco liten godispåse (gratis tack vare seqr)
  • tacobröd (gratis tack vare seqr)
  • salsa con chipotle (gratis tack vare seqr)
  • ett antal böcker som en vän ville att jag skulle ha, så då tog jag hand om dem...
  • gerimax (kom i brevlådan i veckan, har fått äran att bli provtestare åt Allermedia under två månader framåt - ska bli kul att se om det hjälper i höstmörkret! man ska bli såväl piggare som gladare och får en massa vitamintillskott av tabletterna; jag är berdd att ta till alla medel för att bli en lyckligare människa!!!)
  • Sett publikrepetionen av Xerxes (gratis! tack vare en vän som tipsade)
  • teer och teburkar från en kompis som rensat ut
  • kryddor och kryddburkar från en kompis som rensat ut

Ut
  • låsanordning för släp (såld - köpte den för några år sen när jag trodde att jag hade tappat bort lånesläpets, men det hade jag inte gjort... så nu fick jag dra in pengar och skaffa mer plats igen)
  • två böcker (via bokbörsen)


Husmoderligt
  • kokar äppelkräm att äta till frukost och kvällsmat på äpplen från olika vildväxande äppelträd, eller äpplen som människor ger bort
  • plockat svamp
  • torkar svamp (just nu brödticka, röksvamp, gula kantareller, några få trattkantareller, blek taggsvamp, stensopp och ett par andra soppar som jag inte vet namnet på)
  • började laga en klänning som var trasig när jag tog den från bytesrummet, den är mitt lilla syjunteprojekt - med lite tur har jag "den lilla svarta" lagom till nyår!
  • bakat bröd
  • bakat kaka

Inga kommentarer: