måndag 15 september 2014

Valvakebullar i orostider

Jag fick fyra valvakebullar från Coop helt gratis. Det kändes ju inte fel. Tyvärr ledde de inte till sd:s nedgång och det var ju minst sagt sorgligt. Inte heller min mjuka chokladkaka som jag har lagt upp recept på hos Middagshjalpen.se gjorde någon skillnad.

Jag tror att vi går fyra jobbiga år till mötes. Det som jag tycker är positivt är att Socialdemokraterna kommer tvingas släppa in några blåa partier för att inte behöva ha Sverigedemokraterna som kompisar för att få majoritet.

Jag tycker inte om allt hos varken de blåa eller de röda eller de som har andra färger - därför tror jag att det är bra att det blir lite blandning i regeringsbildningen. Precis som Sverige är ett blandat land med olika åsikter. Med all respekt för alla, oavsett vad de har röstat på, så tycker jag inte att det ska vara en rent röd eller en rent blå regering, framför allt inte i dessa orostider.

Inga kommentarer: